INCI W TROSCE O SKÓRĘ TRĄDZIKOWĄ – WITAMINA B1 (TIAMINA), B2 (RYBOFLAWINA) I B3 (PP/NIACYNA)

INCI W TROSCE O SKÓRĘ TRĄDZIKOWĄ – WITAMINA B1 (TIAMINA), B2 (RYBOFLAWINA) I B3 (PP/NIACYNA)

Maj 22, 2019 0 By Weronika

Dzień dobry Piękna ! ❤💎

Jak się miewasz ? 😃

A jak ma się Twoja skóra ? 😉

Mam nadzieję, że wyśmienicie !

Mamy środę, a jak wiadomo, środa minie tydzień zginie i INCI w trosce o skórę trądzikową ❤😃

Dzisiaj opowiem Ci pierwszych trzech witaminach z grupy B, które charakteryzuje przede wszystkim fakt, że skóra trądzikowa, tłusta i mieszana je POKOCHA !

Dlaczego ?

O tym za momencik – apetyt rośnie w miarę jedzenia – pamiętaj … 😉

Seria tych postów jak i cały mój blog i wszystkie treści na nim zamieszczone (ale także na Instagramie, Facebook’u i YouTube) są przeznaczone przede wszystkim dla skór tłustych, mieszanych i trądzikowych, ale korzystać z nich może KAŻDY niezależnie od rodzaju cery !

Pamiętaj – nigdy nie zamykaj ani siebie, ani swojej skóry w określonych ramach !

Każdy post będzie przede wszystkim odpowiadał na potrzeby skór zmagających się z trądzikiem i problemami przez niego wywołanymi (np. przebarwienia, blizny, itp.), ale zawsze wymieniam właściwości danej substancji czy produktu, abyś być może odnalazła w nich to czego potrzebujesz Ty i Twoja skóra

Gotowa ? Zaczynamy !

WITAMINA B1 – TIAMINA

Zaczniemy oczywiście od witaminy B1 potocznie nazywanej tiaminą (oraz aneuryną i neurowitaminą).

Stosowana wewnętrznie bierze udział w przemianie węglowodanów, gospodarce wodnej, utlenianiu kwasu mlekowego i oddychaniu tkankowym.

B1 – JAK DZIAŁA NA SKÓRĘ TRĄDZIKOWĄ ?

Ponieważ bierze udział w oddychaniu tkankowym stosowana zewnętrznie dotlenia skórę niszcząc bakterię powodujące trądzik (Propionibacterium acnes), które najlepiej rozmnażają się w środowisku beztlenowym. Poprawia nawilżenie skóry, a co za tym idzie – jej jędrność i elastyczność. Działa silnie przeciwbakteryjnie i przeciwzapalnie przyspieszając proces gojenia.

Nie wiem czy kiedykolwiek słyszałaś lub próbowałaś, ale jednym z produktów najbardziej bogatych w witaminę B1 (i całą resztę witamin z tej grupy) oraz mnóstwo mikroorganizmów zawierają DROŻDŻE (oraz wszelkie pieczywo i ciasta pieczone na drożdżach  – oczywiście z pominięciem tych w których ilość drożdży do ilości cukru wynosi 1 : nieskończoności ;p oraz tych z dodatkiem proszku do pieczenia – obniża on zawartość tiaminy) – pod koniec wpisu podam Ci mega łatwy przepis na maseczkę z drożdży, która obiecuję, że już po tygodniu systematycznego stosowania przyniesie Ci zauważalne efekty !

Ponadto witaminę B1 znajdziesz przede wszystkim w produktach pochodzących z ziaren zbóż – ciemnym i razowym pieczywie, kaszach i brązowym ryżu, orzechach oraz rybach. Każdy proces przetwarzania ziaren niszczy tę witaminę, dlatego w najmniejszej ilości występuje w białym pieczywie.

W kosmetykach występuje najczęście w postaci B-kompleksu, czyli kilku witamin z grupy B, co dla skóry trądzikowej jest świetnym rozwiązaniem, kiedy możemy dostarczyć jej więcej niż jeden składnik aktywny oraz ekstraktów z kiełków zbóż.

Witaminę B1 znajdziesz w kosmetyku pod nazwą INCI: VITAMIN B1 / THIAMINE / ANEURINE / THIAMINE MONOCHLORIDE

WITAMINA B2 – RYBOFLAWINA

Kolejna w kolejce jest witamina B2 czyli ryboflawina (oraz laktoflawina).

Jest to witamina na którą w kosmetykach należy bardzo uważać, ponieważ niszczą ją promienie UV. Jeśli znajdziesz w INCI witaminę B2 zwróć uwagę na opakowanie w jakim jest umieszczona – najlepiej żeby było opakowane w butelkę lub ampułkę z ciemnego szkła (zwykle brązowego).





B2 – JAK DZIAŁA NA SKÓRĘ TRĄDZIKOWĄ ?





Przedewszystkim witamina B2 uczestniczy w przemianie aminokwasów i lipidów,  a więc wzmacnia barierę ochronną skóry, działa przeciwbkteryjnie, ponadto wspólnie z witaminą A wspomaga prawidłowe funkcjonowanie skóry i  przyspiesza zmniejszanie się i występowanie stanów zapalnych skóry.

Naturalnie występuje w drożdżach, mleku, serach, zbożach, warzywach, owocach i jajach.

Witaminę B2 znajdziesz w kosmetyku pod nazwą INCI:

VITAMIN B2/ RIBOFLAVIN/ LACTOFLAVIN/ VITAMIN G/ RIBOFLAVINE





WITAMINA B3 – NIACYNA – WITAMINA PP





Trzecia i ostatnia – na dzisiaj – witamina z grupy B czyli niacyna.

Niacyna należy do najbardziej trwałych witamin, jest mało wrażliwa na działanie wysokiej temperatury, ciśniena czy tlenu atmosferycznego. Jej niedobór występuje bardzo rzadko, ale jego skutki są widoczne na skórze w wyniku choroby zwanej rumieniem lombardzkim (pelagra), który objawia się jej szorstkością i zaczerwienieniem.  Poza tym jej niedobór powoduje uszkodzenie DNA i osłabia system jego naprawy.





B3 – JAK DZIAŁA NA SKÓRĘ TRĄDZIKOWĄ ?





W działaniu bardzo przypomina witaminę B1 bierze udział w oddychaniu tkankowym, a więc stosowana zewnętrznie dotlenia skórę niszcząc bakterię powodujące trądzik (Propionibacterium acnes), które najlepiej rozmnażają się w środowisku beztlenowym. Poprawia nawilżenie skóry, a co za tym idzie – jej jędrność i elastyczność. Działa silnie przeciwbakteryjnie i przeciwzapalnie przyspieszając proces gojenia.

Bierze również udział w syntezie hormonów płciowych (estrogenów i progesteronu), które również mają wpływ na wystepowanie trądziku.

Naturalnie występuje w drożdżach, warzywach (szczególnie fasola), owocach, orzechach, jajkach, mleku, czarnej porzeczce, żurawinie, poziomce, śledziach czy liściach szałwi.

Ze względu na swoje właściwości w kosmetykach jest stosowana przede wszystkim do pielęgnacji skóry ze skłonnością do dermatoz.

Witaminę B3 znajdziesz w kosmetyku pod nazwą INCI:

NIACINAMIDE / NICOTINAMIDE / NICOTIN ACID AMIDE / 3-PYRIDINECARBOXAMIDE

I OBIECANY DODATEK Z DROŻDŻY ! 😊

MASECZKA Z DROŻDŻY:

  • 1 łyżka drożdży
  • 1 łyżka mleka lub jogurtu naturalnego (bardziej polecam jogurt, w szczególności gdy obserwujesz, że Twojej skórze szkodzi mleko, bakterie probiotyczne występujące w jogurcie naturalnym zużywają cukry, a więc głównie laktozę, która jest jednym z powodów występowania zmian na skórze – pomijając wszechobecnie dodawane hormony :/ )

Wymieszaj wszystko dokładnie i nałóż na skórę na 15-20 minut, a następnie delikatnie zmyj skórę wodą.

Taką kurację stosuj 2 – 3 razy w tygodniu przez 4 – 6 tygodni – najlepiej w okresie wiosny i jesieni. OBIECUJĘ CI, że już po tygodniu zauważysz efekty !





KOSMETYKI Z WITAMINĄ B1,B2 I B3 KTÓRE SZCZEGÓLNIE POLECAM DLA SKÓRY TRĄDZIKOWEJ





  • ASOA – Odżywcza Goja – Ultranawilżający krem z jagodami goji
  • SFR – Sensifine Cream – Krem do skóry nadwrażliwej i alergicznej
  • HAGI – Rewitalizujący krem z roślinnym kompleksem DETOX
  • MIYA – Aktywna esencja w lekkiej mgiełce – Flower Beauty Power
  • GODDESS GARDEN – Face the day – Sunscreen and firming primer
  • ANDALOU NATURALS – Oil control beauty balm

Na dzisiaj to już wszystko w kolejnym wpisie przedstawię Ci ostatnie witaminy z grupy B, które w kosmetykach (ale i wewnętrznie) wpłyną zbawiennie na skórę trądzikową.

Stosowałaś już kosmetyki z witaminami z grupy B ?
A może się nimi suplementowałaś ?
Koniecznie daj mi znać w komentarzu i nie zapomnij dodać jaki efekt uzyskałaś oraz jaki jest typ Twojej skóry ?

Jak już wspominałam, nigdy nie zamykaj jej w sztucznych ramach narzuconych przez producenta – to co pomaga innym może pomóc i Tobie, ale nie jest to regułą 🙂





Jak zwykle zapraszam Cię do obserwacji mnie w mediach społecznościowych – to dla mnie ważne, żeby wiedzieć, że to co robię ma sens i stoją za tym ludzie – TY za tym stoisz ❤
💎 👇
  • Facebook – FB
  • Instagram – IG
  • YouTube – YT

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, coś jest niejasne – NAPISZ DO MNIE w KOMENTARZU pod postem👇 lub w okienku obok na MESSENGER 👉





Twoja kosmetolog – Weronika ❤💎